سه‌شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۴

آمریکاستیزی هیتلر باعث یهودستیزی او شد



برندن سیمس  (Brendan Simms)، تاریخدان بریتانیایی به تازگی اولین نتایج تحقیق جدید خود را در مورد زندگی هیتلر در مقاله ای انتشار داده است. او بر این نظر است که نفرت هیتلر از فرهنگ «انگلوآمریکایی» منجر به نفرت او از یهودیان شده است. طبق نظریه سیمس هیتلر اول دشمن جهان «انگلوآمریکایی» شد که آن را در ارتباط با سرمایه داری بین المللی می دید. یهودستیزی او که در قدم بعدی بروز کرد، ناشی از این نفرت بود.

سیمس همچنین این نظریه را مطرح می کند که ضدیت هیتلر با بلشویسم و اسلاوها که دیرتر در او شکل گرفت، فقط ابزاری برای رسیدن به هدف اصلی اش، یعنی برتری یافتن بر جهان «انگلوآمریکایی» بوده. به زبان دیگر، هیتلر قبل از دشمنی با یهودیان، جهان انگلوزاکسن را دشمن خود می دید، و قبل از دشمنی با اسلاوها و بلشویک ها، با یهودیان دشمن شد.

نظریاتی که سیمس مطرح می کند، با نگاهی دقیق تر به زندگی هیتلر منطقی جلوه می کنند. هیتلر در جنگ جهانی اول در مقابل ارتش بریتانیا می جنگید و سپس شاهد سرازیر شدن سربازان آمریکایی به آن سوی آبها بود. او درک کرده بود که در مقایسه با آمریکا و بریتانیا، آلمان چندان قدرتی ندارد. برای همین در سال 1919 هیتلر فقط از انگلیس و آمریکا به عنوان دشمن اصلی نام می برد و اصلا از بلشویسم و روسیه سخنی به میان نمی آورد. او در سخنان خود در تابستان و پاییز 1919 سرمایه داری «انگلوآمریکایی» را مورد حمله قرار داد و برای اولین بار از معضل مهاجرت آلمانی ها به آمریکا حرف زد. از نظر هیتلر مهاجرت آلمانی های کاردان به آمریکا باعث تضعیف بیشتر موقعیت آلمان می شد.

از نظر هیتلر مبارزه با سرمایه داری بین المللی به معنای مبارزه با آمریکا بود. در این راه باید با یهودیان مبارزه می شد، چرا که از نظر او یهودیان جلوی مبارزه با سرمایه داری بین المللی را می گرفتند و آلمان را از نظر داخلی تضعیف می کردند. با بلشویسم نیز باید مبارزه می شد، چرا که از نظر هیتلر بلشویسم باعث تضعیف داخلی کشورها می شد و راه را برای استقرار سرمایه داری بین المللی در این کشورها هموار می کرد. حتی در آخرین اثر سیاسی هیتلر که مدتی کوتاه قبل از مرگش نوشته شده، چندان سخنی از شوروی و کمونیسم نیست، بلکه نگرانی او بیشتر از قدرت «یهودیت بین المللی» و بریتانیا و مراکز مالی بین المللی بوده.


مطلب بالا خلاصه مقاله ای ست در سایت آلمانی زبان فرانکفورتر آلگماینه

مقاله برندن سیمس در نشریه International Affairs تحت عنوان 
 „Against a ,World of Enemies‘: The Impact of the First World War on the Development of Hitler’s Ideology“
 درج شده است.


 آوریل 2014
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر