سه‌شنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۴

وقتی شاشیدن تبدیل به عملی افتخارآمیز می شود



در تصوراتی که از "مردانگی" و هویت "مردانه" وجود دارد، کیر نقشی اساسی بازی می کند. در یادداشت "کیر چیست؟ کس کیست؟" به این موضوع پرداخته بودم و به یکسری نمونه اشاره کرده بودم، که نشان می دهند "مردانگی" با فعالیتِ کیر ارتباطی تنگاتنگ دارد.

این نکته ولی فقط شامل سکس نمی شود، بلکه سایر فعالیت های کیر نیز سند مردانگی و قدرت مردانه به شمار می آیند. حتی شاشیدنِ مردان جلوی چشم دیگران، با نوعی حس افتخار انجام می پذیرد. در حالت بدن و چهره ی مردانی که در کوچه و خیابان در حال شاشیدن اند، آنچنان حس افتخار موج میزند، انگار که دارند با کیر خود شاهکاری هنری خلق می کنند! این حس در بین پسران خردسال و نوجوان نیز کاملا مشهود است که از شاشیدن یک نوع رقابت و مسابقه می سازند (چه کسی دورتر می تواند بشاشد).

حس افتخار و رضایتی که در حالت چهره و بدن مردان در حین شاشیدن جلوی چشم دیگران بروز پیدا می کند، در حالت مجسمه ی "مانِکِن پیس" که در شهر بروکسل (بلژیک) قرار دارد، بخوبی نمایان است. مجسمه برنزی "مانِکِن پیس" که در سال 1619 ساخته شده، پسری لخت را نشان می دهد که دارد در حال ایستاده در حوضچه ی فواره ای ادرار می کند.


  Manneken Pis
(عکس از ویکی پدیای انگلیسی برداشته شده.)


اطلاعات در مورد "مانِکِن پیس" در ویکی پدیای فارسی
 

(این یادداشت اولین بار در تاریخ 22 ژوئن 2015 در فیسبوک منتشر شده.)

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر