دوشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۹۴

بورکینی در آلمان – مانعی دیگر در برابر انتگراسیون



دیروز دادگاه فدرال اداری آلمان شرکت همه دانش آموزان در کلاسهای شنا در مدارس را اجباری دانست. والدین یک دختر یازده ساله مراکشی دو سال پیش علیه مدرسه دخترشان به دادگاه شرکت برده بودند. این دختر محجبه که امروز سیزده سال دارد، با بورکینی هم حاضر نیست به استخر برود و می گوید دیدن پسران در مایو با اعتقادات مذهبی او جور در نمی آید. دادگاه این دلیل را هم کافی ندانست، چرا که ایشان در خیابان و مدرسه هم مجبور به دیدن پسرانی با شلوار کوتاه و تی شرت های آستین حلقه ای و یا حتی با بالاتنه لخت و یا بوسیدن زوجهای دگرجنسگرا و همجنسگرا و مواردی دیگر می باشد که با اعتقادات او جور در نمی آید.

اظهارات این دختر و اعضای خانواده اش در برابر رسانه ها بار دیگر ثابت کرد که حجاب نه یک نوع پوشش، بلکه وسیله ای برای سرکوب زنان و بی حقوق نمودن آنان است. در خانواده های متعصب مسلمان سرکوب زنان البته فقط از طریق حجاب اعمال نمی شود. دختران از سنین پایین از بسیاری فعالیتها بازداشته می شوند، از بسیاری امکانات محروم می شوند و روابط آنان با محیط پیرامون شان تا آنجا که ممکن باشد، محدود (نگه داشته) می شود. آنها اجازه ندارند با پسران ارتباط داشته باشند و در انتخاب دوستان دختر خود نیز آزاد نیستند. با دوستانی که خانواده برایشان انتخاب کرده نیز زیاد امکان نزدیک شدن ندارند، چرا که خانواده شان از این هراس دارد که مبادا چشم و گوش دخترانشان باز شود و آنها در مقابل شان بایستند. برای همین هم هست که بسیاری از خانواده های مسلمان، حتی آنها که معصب نیستند و مخالف حجاب اند، به دختران شان اجازه نمی دهند در سفرهایی که در آلمان از طرف مدارس برنامه ریزی می شود، شرکت کنند.

خانواده های مسلمان تمام سعی خود را می کنند تا فرزندان خود، بویژه دختران شان را از "غریبه ها" دور نگه دارند و مانع جذب آنان در جامعه شوند. با این وضع جای تعجب ندارد که دهه ها تلاش برای جذب فرزندان مسلمانان در جوامع غربی چندان نتیجه ای نداشته.


سپتامبر 2013
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر