سه‌شنبه، تیر ۲۳، ۱۳۹۴

چرا فحشا یک شغل نیست



عده ای برای اینکه به فحشا چهره ای انسانی ببخشند، ادعا می کنند که فحشا هم شغلی ست مانند مشاغل دیگر و خرید و فروش سکس فرقی با خرید و فروش سایر خدمات ندارد. اگر این ادعا واقعی می بود، آنگاه این سوال باقی می ماند که چرا اکثریت مطلق انسان ها حاضرند در ازای درآمدی ناچیز در مشاغل جان فرسا کار کنند، ولی حاضر نیستند در ازای دهها هزار دلار در ماه به ارضای جنسی دیگران مشغول شوند.

این یکی از بزرگترین دستاوردهای تمدن بشری ست که ارتباط جنسی را فقط در چهارچوب روابطی معین، اخلاقی و مجاز می داند. در اکثر فرهنگ ها سکس با اشکال خاصی از نزدیکی بین انسان ها و با غرور و شأن گره خورده.

رواج این نگرش که فحشا هم شغلی ست مانند مشاغل دیگر منجر به از بین رفتن ارزشها و نورم های مثبت جنسی خواهد شد. اگر خرید و فروش سکس فرقی با خرید و فروش سایر خدمات و اجناس نداشته باشد، این غیراخلاقی نخواهد بود که آدم به مادر و پدر و خواهران و برادرانش هم سکس بفروشد، تازه آن هم با تخفیف ویژه خانوادگی! اگر فروش سکس شغلی مانند مشاغل دیگر باشد، از نظر عرف و اخلاق هیچ اشکالی در این نخواهد بود که آدم از طرف افراد خانواده اش نیز به عنوان فاحشه استخدام شود و به خدمت جنسی آنان درآید.


پی نوشت:

«فروش سکس» در اینجا به جای «تن فروشی» به کار رفته، چرا که از نظر من واژه «تن فروشی» گویای واقعیت فحشا نیست و در فحشا بسیار بیش از «تن» انسان به حراج گذاشته می شود.

آوریل 2014


در همین رابطه:

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر