جمعه، تیر ۱۲، ۱۳۹۴

پژوهشی درباره تجاوز به اعضای خانواده در ایران



گفتگوی سایت کانون زنان ایرانی با محسن مالجو، پژوهشگر اجتماعی: "تجاوز به محارم" درسایه بی توجهی- روایت های مستند از زندگی قربانیان تجاوز در ایران

 
محسن مالجو در این گفتگو از تحقیقات چند ساله خود در ایران پیرامون معضل تجاوز مردان به فرزندان یا خواهران و برادران خویش سخن میگوید و به یکسری نمونه هایی که با آن برخورد کرده، اشاره میکند.

مصاحبه ای بسیار جالب و خواندنی ست که از این تابو در ایران پرده برمیدارد و مشکلاتی را که بر سر راه مقابله و پیشگیری از چنین وقایعی وجود دارد، به صراحت بازگو میکند:

"من در کارم مواردی را مورد بررسی قرار دادم که رابطۀ جنسی کامل بوده است و فقط شامل دستمالی و آزار جنسی نبوده است، یک تجاوز جنسی کامل. اما در میان آنها موردی بود که از همه جهت شبیه اتفاقی بود که در اتریش افتاد و دنیا را تکان داد. اما در ایران سکوت و بیخبری کامل.. پدری دقیقأ هفتاد ساله که سه دختر داشت و به آنها تجاوز می کرد و از یکی از دخترهاش پسر چهارده ساله معلول داشت و در رحم دخترش دستگاه ضد بارداری گذاشته بود که دیگر بچه دار نشود. شباهت زیاد این پرونده با پرونده معروف و جهانی پدر اتریشی و تفاوت در روند رسیدگی به آنها بیشتر من را تحت تأثیر قرار داد" (برگرفته از مصاحبه نامبرده).


ژانویه 2012

.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر